صفحه اصلی / بلاگ / جراحی لوزه ی سوم

جراحی لوزه ی سوم

1397/3/21

جراحی لوزه ی سوم

یکی از شایع ترین عمل جراحی میان کودکان جراحی لوزه ی سوم است . لوزه قسمتی از بافت ایمنی بدن محسوب میشود که وجودشان تا 6 ماهگی برای هر شخصی ضروری است و کسی حق ندارد قبل از این زمان آن را بردارد چرا که پس از 6 ماهگی سیستم ایمنی بدن گسترش پپیدا میکند . به طوری که بودن و نبودن لوزه ها تغییر محسوسی در بدن ایجاد نمیکند .
عواملی باعث بزرگ شدن این لوزه ها میشود عواملی نظیر میکروبی شدن سلول های ایمنی موجود در لوزه !! بزرگ شدن لوزه های کامی حتی از دهان نیز قابل مشاهده است .

وجود لوزه ی سوم مشکلات متعددی را به دنبال خواهد داشت :

1- بزرگی لوزه ها باعث ایجاد عفونت در گوش میانی و سینوس ها میشود .
2- بزرگی لوزه ها باعث میشود فرد نتواند از بینی نفس بکشد به اصطلاح تنفس دهانی میشود . بزرگی لوزه ها باعث میشود هنگام خواب خرخر و خروپف داشته باشید .
از طرفی به دلیل اینکه نمیتوانید از بینی نفس بکشید هوای بیرون مستقیما به حلق شما میرسد و باعث تحریک مزمن گلو میشود .
3- بزرگی لوزه در کودک باعث میشود کودک تعذیه ی مناسب نداشته باشد و همین امر باعث اختلال در رشد فیزیکی کودک میشود .
4- در برخی مواقع لوزه ها دچار عفونت میشود آن هم از نوع عفونت چرکی و همین امر باعث میشود اندازه ی لوزه ها از حد معمول کوچکتر شود و این نیز به نوبه ی خود مضر است .
5- بزرگی لوزه ی سوم مشکلات دیگری را نیز به دنبال دارد که تجمع مایه ی پشت پرده ی گوش ها یکی از آنهاست .

به همین دلیل است که پزشکان توصیه میکنند لوزه ی سوم برداشته شود تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری شود . برخی از والدین از این کار اجنتاب میکنند و تمامی مشکلات گفته شده را به فرزندانشان تحمیل میکنند و خواسته یا ناخواسته آنها را آزار میدهند .
روند عمل به این صورت است که قبل از آن آزمایش خون از بیمار گرفته میشود . روز عمل بیمار به صورت ناشتا به بیمارستان میرود و عمل حدود یک تا دو ساعت طول میکشد  بیمار در همان روز نیز مرخص میشود .

نکاتی که لازم است بدانید :
1- پس از عمل تا 6 ساعت ازهرگونه آشامیدن و خوردنی ای اجتناب کنید .
2- خوردن غذاهای سفت و داغ به شدت ممنوع است .
3- ممکن است در روز دوم پس از عمل تب بیمار تا 38 درجه بالا برود ، این امری کاملا طبیعی است پس نگران نباشید .
4- پس از عمل هنگام بلعیدن ممکن است کمی احساس درد داشته باشید که این نیز امری طبیعی است ، برای جلوگیری از این درد مسکن استفاده کنید .
5- تا چند روز پس از عمل بوی بد دهان طبیعی است .
6- پس از عمل تا هفته ی دوم ممکن است گوش درد داشته باشید .

ارسال نظر:

جستجو در بلاگ

جراح پلاستیک

دکتر رضا فرسا با سابقه 25 ساله در انجام جراحی های پلاستیک، بخصوص جراحی بینی و صورت، مزوتراپی و همچنین دیگر جراحی های زیبایی